Ubehagelig oplevelse i Meny Solrød

27. april 2020

Jeg skriver normalt aldrig disse former for indlæg, men jeg havde en rigtig dårlig oplevelse forleden i denne butik.
Jeg var gået ind i butikken for at købe nogen plastik glas, da jeg pludselig lægger mærke til, at der er en medarbejder der forfølger mig, uanset hvor jeg er henne i butikken.
Gennem hele butikken bliver jeg forfulgt. Til sidst hører jeg, da jeg stiller mig mellem 2 vare-kolonner, at "han er over ved vin afdelingen"

Det skal lige siges at Jeg har en mor som er sydamerikaner fra Peru og derfor gør jeg mig måske den ulejlighed at jeg ikke ligner Holge danske med krystal blå øjene og pga. af Corona karantænen havde fået klippet mit store hår af hos frisøren og blev nærmest kronraget da jeg ikke har penge til at gå til frisøren hver 3 uge.

Det er ikke første gang det er sket og det lyder heller ikke af så meget, men det er alligevel en ydmygende oplevelse at føle sig som en tyv, når jeg aldrig har stjålet så meget som et stykke tyggegummi i hele mit liv. Hvis jeg skulle prøve at forklare det, er det en følelse at man ikke er en retskaffen borger i andres øjne og man aldrig hel vil blive accepteret af et større fælleskab, på baggrund af min udseende. Dem som har prøvet det, ved hvad jeg snakker om.

Jeg prøvede at kaste følelsen fra mig, da jeg gik ud af butikken, men den sad der stadig. Jeg ringede til butikken for at forklare oplevelsen, om det havde sin rigtighed. De bekræftede min forfølgelses historien og forklaret at de havde oplevet en masse tyverier og da jeg kom en ind med en løbetaske og så lidt forvirrende ud, blev jeg mistænktligtgjort.

Det her er jo nok en evig diskutable sag, om hvorvidt det blot var en løbetaske jeg blev mistænkeliggjort på eller om ikke der blev dømt på hele helhedsindtrykket. Kan nævne et par stykker. ( Min mor er fra sydamerika, Peru)

Butikshaveren "Lars" forklaret grunden til mistænksomheden og det havde selvfølgelig ikke havde noget på sig angående min profil. Men Lars virkede mere opsat på at retfærdiggøre logikken bag forfølgelse og lød ikke særlig forstående og sympatisk i min behandling og kom med en vag beklagelse og sagde med endnu en vag lav tone at jeg var velkommen igen.

Jeg kan sagtens godt forstår at man som butiksindehaver, oplever gang på gang at ens varer bliver stjålet og derfor skal man forbeholde sig retten til at havde "et vågen øje" Men når man nu får fat i den forkert kunde som handler på lovlig vis, burde man så ikke fra Meny side, gøre sit bedste for at få kunden til at føle sig velkommen igen. Fx sige "Jens, Jeg synes du skal komme ned i vores butik næste uge og få en kop te og en sludre, jeg er her mellem kl. 8-20, jeg vil gerne havde dig til at føle dig velkommen igen.

Det blev det ikke til.

Indsendt af:
Jens Toni Willumsen
2680 Solrød Strand



Flere artikler

Tillykke til Biden

09-11-2020
Tillykke til Biden, USA og verden

De miljørigtige S-tog erstattes af gamle dieselbusser

05-11-2020
I oktober og november har DSB i weekenderne erstattet S-togene med Togbusser på strækningen mellem Køge og Vallensbæk. Det betyder at de støjsvage og lugtfrie elektriske S-tog, erstattes af en masse dieseldrevne busser, som skal fragte passagerne. For hvert tog der skal erstattes, kører der op til 3 busser ned gennem vores boligkvarterer.

Nåede du det, du ville?

19-10-2020
Efterårsferien er slut og vi skal alle tilbage i rillen

#Me too

12-10-2020
Vi skal opføre os ordentligt overfor hinanden


ANNONCERING solrodnyt.dk · Nyhedsbrev



solrodnyt.dk

Annoncering på solrodnyt.dk
Flere placeringsmuligheder
Fra 75 kr./uge

Book online


Nyhedsbrev

Flere end 6.100 modtagere pr. udgivelse
Mandag og/eller fredag
Fra 300 kr./uge

Book online