Har du nogensinde overvejet, om dine medarbejdere burde have evnen til at redde liv?
Selvom din virksomhed måske ikke er en del af medicinverdenen eller andre erhverv, hvis primære fokus er at redde liv, er der utallige grunde til, at førstehjælpskurser kan tilbyde uvurderlige fordele for dine medarbejdere. Et førstehjælpskursus kan udstyre dem med kompetencer, der ikke kun gælder på arbejdspladsen, men også i deres personlige liv. Evnen til at kunne hjælpe en kollega, en kunde eller en hvilken som helst person i akut behov for førstehjælp, skal ikke undervurderes.
Gør dine medarbejdere stærkere
Der kan være uvurderlige kompetencer at hente i et førstehjælpskursus, som dine medarbejdere både kan få gavn af i løbet af arbejdstiden, i deres fritid eller måske endda engang ud i fremtiden.
Så hvorfor ikke investere tiden i at gøre det sammen med gode kollegaer og blive bedre til at hjælpe hinanden. Det kan måske sammenlignes en smule med et teambuilding-forløb, forskellen her er blot at foruden samarbejdsevner, så kan I også hjælpe hinanden, når det måske virkelig gælder.
Du kan læse mere om førstehjælpskursus her.
Du og dine medarbejdere vil sikkert også takke dig, når de får de kompetencer, der kan gøre dem i stand til at hjælpe mennesker, når de er allermest i nød.
Sæt et forbillede
Når du aktivt vælger at introducere et førstehjælpskursus til dine medarbejdere, sender du ikke kun et budskab om engagement til samfundet, men du tager også et skridt mod at påtage dig det ansvar, vi har over for hinanden. Som leder er du ansvarlig for velværet hos dine medarbejdere.
Ved at engagere dig i førstehjælpens verden, skaber du et forbillede for det ansvar, mennesker kan udvise for deres medmennesker. Denne holdning kan potentielt påvirke medarbejdernes syn på samfundet og inspirere dem til at udvikle sig som engagerede samfundsborgere.