Sådan forbedrer du din online markedsføring! – Advertorials spiller en vigtig rolle

8. juni 2020

Forbrugerne er efterhånden blevet bannerblinde og ser slet ikke alle de bannere og reklamer der popper frem diverse steder, når vi befinder os online – her er advertorials løsningen!
Advertorials er en stor del af mediebilledet, på både den traditionelle og online markedsføring. De spiller en stor rolle, for selvom man som forbruger, ikke lægger mærke til dem, påvirker de en lang mere end man tror.

Hvad er advertorials?
En advertorial er helt kort forklaret en reklame som indgår i et medie. Det kan eksempelvis være en annonce, som optræder i et magasin. Både tema, layout og sprog matcher mediets kontekst, så annoncen harmoniserer med resten af magasinet – på den måde svæver en advertorial i grænselandet mellem reklame og journalistik.
En advertorial ligner magasinets resterende artikler og indhold, og sorteres derfor ikke fra af forbrugerblikket på samme måde som en traditionel reklame. Advertorials er ikke snyd, det er blot en mere effektiv måde at komme igennem til forbrugerne på. Her pådutter man ikke læserne med irriterende, blinkende reklamer. Man bliver dog med helt andre virkemidler forbundet med noget mere professionelt og reelt. Det handler i høj grad om hvem man er som virksomhed, for det vil selvfølgelig fungere bedre for nogle med mere aggressive reklamer.

Skab tillid igennem advertorials
Advertorials skaber langt større tillid til brandet. Man får mulighed for mere specifik at formulere hvem man er og ens værdier som virksomhed. En god historie kan aktivere både følelserne og fantasien, og herigennem er det muligt at vække forbrugernes interesse for et produkt.
De bedste advertorials teaser forbrugerne nok til, at de gerne vil vide mere:
Advertorials er fremtidens online marketing. Advertorials handler om at formidle ærlig, relevante og detaljerede informationer om kommercielle ydelser og produkter. Dagens kunder er meget klogere end smarte reklamefolk - Gode advertorials bør først og fremmest gøre kunderne klogere på din branche. ” citat fra Nicolas Frederiksen, Direktør for Mobilselskabet Aps

Hvor skal man vælge at publicere sine advertorials?
Advertorials og native advertising er begreber der i dag benyttes om betalt indhold på nettet. Dybest set handler det om at annoncører betaler online medier, for at publicere bestemte artikler og billeder på deres sites. Konceptet er ikke nyt, men udviklingen i både medie- og reklamebranchen har de seneste år ført til en kraftig stigning i brugen af advertorials som et led i virksomheders og organisationers markedsføring på nettet.

Noget af det vigtigste, man skal tage stilling til, når man planlægger sine advertorials, er placeringen af artiklen. Det er ofte det der gør den helt store forskel. Jo bedre domænerne er, jo større chance er der for, der er en masse mennesker der kommer til at læse den artikel du får publiceret.
Det handler dog ikke altid kun over domænets kvalitet, men lige så meget om den tematiske relevans. Den tematiske relevans er noget google igennem de sidste par år har lagt særligt vægt på. Det giver dog også kun mening, som en start, at finde magasiner m.m. som berører det emne eller den branche du befinder dig i. Her har man størst chance for at ramme et interesseret publikum.



ANNONCERING solrodnyt.dk · Nyhedsbrev



solrodnyt.dk

Annoncering på solrodnyt.dk
Flere placeringsmuligheder
Fra 75 kr./uge

Book online


Nyhedsbrev

Flere end 6.100 modtagere pr. udgivelse
Mandag og/eller fredag
Fra 300 kr./uge

Book online