Gode råd til hvordan du taber dig

2. marts 2020

Mange menneskers nytårsforsæt i 2020, har uden tvivl været at de ville gå ned i vægt. Men hvordan griber man dette forsæt an på den bedste måde? Det er nemlig langtfra nemt at tabe sig for alle, det kræver rygrad og viljestyrke, og at sige nej til det lækre stykke kage er altså svært, når man virkelig gerne ville sige ja.

Sørg for at få nok søvn
Dette kan måske lyde lidt mærkeligt, at man ved at sove nok skulle kunne gå ned i vægt, men dette er faktisk indirekte rigtigt. Hvis du som mennesker mangler søvn, kan din krop nemlig begynde at danne hormoner, som er sultfremkaldende. Herved er du faktisk mere tilbøjelig til at spise mere, og derved også indtage flere kalorier, end folk som får nok søvn. Herudover gør søvnunderskud dig også mere tilbøjelig til at spise junkfood, så det kan være ret fornuftigt at stræbe efter de 7-9 timers søvn. Har du svært ved at falde i søvn, kan du overveje om der er helt mørkt i det rum du skal sove i? Hvis ikke kan du bestille Gardinbussen, en fordel ved Gardinbussen er at den kører i hele landet og at du får mulighed for at se gardinerne inden køb.

Hold dig motiveret
For at blive ved med at tabe dig i længden, er det alfa omega at du holder motivationen høj. Dette kan du blandt andet gøre ved at skrive dine fremskridt ned i en logbog eller på en app på din telefon. Husk også at det ikke er altid du taber dig vægtmæssigt, træner du fx meget, er der en stor sandsynlighed for at du i omkreds bliver mindre idet dit fedt bliver til muskler, men at din vægt måske endda går lidt op fordi muskler vejer mere end fedt.



ANNONCERING solrodnyt.dk · Nyhedsbrev



solrodnyt.dk

Annoncering på solrodnyt.dk
Flere placeringsmuligheder
Fra 75 kr./uge

Book online


Nyhedsbrev

Flere end 6.100 modtagere pr. udgivelse
Mandag og/eller fredag
Fra 300 kr./uge

Book online