Få tips til at ansætte den helt rigtige medarbejder på gratis workshop

9. november 2017

Som selvstændig kan det være en stor udfordring at ansætte den første eller anden og måske tredje medarbejder med den helt rigtige profil. Det tager tid og kan koste mange penge at finde den helt rigtige, og en fejlrekruttering kan koste dyrt. Men nu er der hjælp at hente på en gratis workshop om rekruttering i ErhvervsCentret. Målgruppen er iværksættere og mindre virksomhedsejere.

ErhvervsCentret åbner dørene for workshoppen ’Få succes med at finde de rigtige medarbejdere’ tirsdag den 14. november fra kl. 9.00-11.00 på Korskildelund 6, 2670 Greve. På denne workshop bliver deltagerne introduceret til, hvordan de bedst sikrer sig, at de får rekrutteret de rigtige medarbejdere, fastholder dem efterfølgende samt får alt på plads efter ansættelsen så som udbetaling af løn og atp mv. 

- Vores erfaring er, at iværksættere og virksomheder ofte har en tendens til at ansætte medarbejdere, som ligner dem selv i stedet for at have fokus på de faglige og personlige kompetencer, der er vigtige for virksomheden. Vi hører også fra mange nystartede, at det kan virke næsten uoverskueligt at ansætte den første medarbejder, fordi der følger en lang række forpligtelser med. Derfor tilbyder vi nu denne gratis workshop med en meget kompetent og erfaren rådgiver inden for rekruttering, HR og forretningsmæssig ledelse, siger Dorte Kjærgaard, der har taget initiativ til arrangementet og til daglig er ansvarlig for at vejlede iværksættere og virksomheder i Greve Kommune og Solrød Kommune.  

På workshoppen bliver deltagerne introduceret til at få de vigtige ord frem i et jobopslag og redskaber til efterfølgende at afprøve, om den jobsøgende virkelig har de kvalifikationer, som vedkommende giver udtryk for. 

- Hvis man sidder med en konkret udfordring i forhold til en rekruttering, er man også velkommen til at komme og få sparring på workshoppen, lover Dorte.




Få succes med rekruttering af en garvet HR manager
På workshoppen vil 56-årige Peter Topp Engelsted Jonasen, direktør og indehaver af HR Topp ApS, dele ud af sin viden og erfaring med rekruttering.
Peter har 37 års erhvervserfaring bl.a. med HR, kommunikation og virksomheders samfundsansvar. Han er en erfaren topleder for både teams og ledere, internationalt og nationalt i selskaber på tværs af mange brancher fra Ista Clorius til NCC, og fra Hotelservice til International handel med træ og produktion.   

- Jeg vil inspirere deltagerne til at komme godt gennem et rekrutteringsforløb ved at give dem værktøjer til at definere, hvilke medarbejdere, de skal ansætte og give gode råd om, hvordan de kan forsøge at sikre, at de nye medarbejdere falder godt til i virksomheden, fortæller Peter Topp Engelsted Jonasen, der selv blev selvstændig med Grevefirmaet HR Topp ApS den 1. juli 2017.

I dag bruger Peter sin viden og erfaring til at hjælpe små og mellemstore virksomheder med rekruttering og andre HR relaterede opgaver. Peter har stor erfaring med at rekruttere. Det er blevet til 600-700 rekrutteringer i løbet af karrieren, og kun få er stoppet efter kort tid. 

- Alle ved, at det er dyrt at fejle i rekrutteringssituationer. Virksomheden bruger mange ressourcer på at ansætte og senere oplære. Hele det arbejde er spildt, hvis medarbejderen ikke hurtigt falder til i virksomheden, siger Peter og fortsætter: Det er afgørende, at virksomheden fra start gør sig klart, hvad deres forventninger er til en fremtidig medarbejder. Det er også vigtigt, at både virksomheden og den kommende medarbejder i ansættelsessamtalen opnår en gensidig forståelse af, hvad konkrete ord i jobannoncen betyder. Eksempelvis når der tales om robusthed, fleksibilitet eller arbejdsglæde.

Peters råd til iværksættere og mindre virksomheder er, at ejeren forud for en rekruttering skal gøre sig klart, hvilke opgaver de ikke selv længere ønsker at løse og hvilke, de ikke længere vil kontrollere. Er det fx opgaver, der skal ligge hos en ny sælger, bogholder, grafiker eller en helt fjerde funktion? 

Du tilmelder dig via ErhvervsCentrets hjemmeside: https://erhvervscentret.nemtilmeld.dk/77/

Kilde: Erhvervscentret Greve


Flere artikler

Bamsefabrik, rensdyr, juleboder og show

13-12-2018
Lørdag d. 15. december hygger vi ekstra meget om kunderne i Solrød Center!

Digital julehandel skal hjælpe fattige familier til en god jul

13-12-2018
De danske erhvervsdrivende fortsætter med at bakke op om Julehjælp for fattige familier. MobilePay melder sig nu blandt flere andre af landets store virksomheder, som benytter julehandlen til at hjælpe landets fattigste. Den 29. november samlede en lang række danske erhvervspersonligheder over 11,1 mio. kroner ind til landets fattigste på blot én time, og nu melder MobilePay sig også ind i kampen sammen med store virksomheder som Rema 1000, Elgiganten og Sportmaster.

Luciaoptog i Solrød Center

10-12-2018
Børn fra Munkekær SFO går Luciaoptog gennem centergaden og ender ved biblioteket torsdag 13. december.

Hva´ skal vi med kunsten?

10-12-2018
Kunstanmelder ved bl.a. Jyllandsposten Tom Jørgensen fører os ind i hvad han mener hvad kunst kan og bør gøre ved vores hverdag.

Staples er i vækst efter at være flyttet fra Amager til Greve

10-12-2018
Staples, der er verdens største leverandør af kontorartikler, trives med at have dansk salgskontor i ErhvervsCentret i Greve. Beliggenheden, kontorfællesskabet og servicen i det lokale erhvervshus er perfekt. Flytningen fra Bella Center i april 2017 har givet firmaet en besparelse tæt ved 500.000 kr. årligt og sammenlagt en måneds arbejdstid på ikke at holde i kø, vurderer Jens Brøchner Jensen, der er salgsdirektør hos Staples Denmark og chef for 22 medarbejdere. Firmaet er i kraftig vækst, fortæller han på et virksomhedsbesøg.

Andersen & Martini: Vi vil være Danmarks bedste bilforhandler

10-12-2018
Adm. direktør Peter Hansen har i 10 år siddet bag rattet som ejerleder af bilforhandlerforretningen Andersen og Martini. Han bor privat med fru Hansen og hunden i Hellerup og sætter sig hver morgen ind i sin Opel for at køre til Agenavej 15 i Greve, hvor virksomheden har haft hovedsæde siden 2011. Her har han udvidet forretningen med udstilling, salg og service af eksklusive biler som Ferrari og Cadillac og nye hybridbiler og ikke mindst brugte middelklassebiler til familien Danmark. Hans mål er at forretningen skal være Danmarks bedste bilforhandler og overvejer i øjeblikket at bygge ud for at få plads til flere brugte biler på matriklen. Det fortalte han på et virksomhedsbesøg, hvor hunden Argo snusede nysgerrigt til gæsterne og troligt fulgte i sin herres fodspor.

Ny bog gør skærmtid til fælles tid

10-12-2018
Vil du være kreativ på en computer med dit barn?

Så åbner årets juletræssalg i Solrød Centret

06-12-2018
Køb lokalt og støt Solrød FC

Gratis juleværksted og gaveindpakning

06-12-2018
Hver weekend i december åbner Solrød Center for deres gratis juleværksted.

Handl lokalt og vind gavekort!

06-12-2018
Hele december får du skrabelodder for hvert køb over kr. 200,- i Solrød Center.


ANNONCERING solrodnyt.dk · Nyhedsbrev



solrodnyt.dk

Annoncering på solrodnyt.dk
Flere placeringsmuligheder
Fra 75 kr./uge

Book online


Nyhedsbrev

Flere end 6.100 modtagere pr. udgivelse
Mandag og/eller fredag
Fra 300 kr./uge

Book online